Перейти до основного вмісту

НЕ ТОЧНА НАУКА

З роками здоров’я не прибавляється. Тож хвороби типу «само пройде» змінюються більш серйозними. У мене це сталося вже понад двадцять років тому. З того часу довелося віддатися в руки не лише носівських, а й обласних та столичних лікарів.

Саме тоді я і дізнався, що медицина — не точна наука. Це не фізика і не математика: тут у кожного лікаря своє значення «числа Авогадро» і власна відповідь на елементарне «2 × 2».

Після операції в Києві мені призначили лікування: з півдесятка таблеток щодня і періодичні консультації на місці. Я й проконсультувався.

— Хто тобі це призначив? — обурюється лікар у Чернігові. — У нього взагалі є медична освіта!?

І майже все скасовує, натомість призначає своє.

Через деякий час, уже після прийому «чернігівських» ліків, їду знову в Київ.

— Як він міг тобі таке призначити без аналізів? — дивується столичний лікар і радить усе ж таки їх здати.

За результатами аналізів попереднє лікування скасовується, і призначаються нові, вже сучасніші препарати.

Минув рік — знову Чернігів, тепер — із крапельницею, від якої стає зовсім зле...

Потрібно віддати належне місцевим лікарям: вони не втручаються в протистояння «Київ — Чернігів», хіба що залежно від твого стану коригують дозування. Тут користь взаємна: тобі — допомога, їм — інформація про столичні препарати для твоєї хвороби.

З часом набуваєш досвіду, починаєш сам розуміти, що, як і скільки приймати, які фізичні навантаження тобі дозволені, а від яких краще утриматися.

Все ж, попри те, що медицина не точна наука, і попри те, що у кожного лікаря своя власна відповідь на 2 × 2, хочу привітати всіх і кожного з професійним святом. Точно знаю: без них останні двадцять років мене б на цьому світі вже не було.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Школі - гаплик

Не школі в цілому, як структурі з передачі знань з покоління в покоління, а школі зокрема, з її будівлями, опаленням, ремонтами, директором, завучами і педколективом, зі «здайте гроші на штори», «до дошки піде…», «а голову ти не забув?»... Цій школі, точно – гаплик. Як і більшість гапликів, цей гаплик також підкрався непомітно. З появою сучасних засобів комунікації, школа перестає бути єдиним місцем, де відбувається передача знань. Незабутня Катерина Кузьмівна ще у кінці 1960-х попереджала: «вдома не бешкетуйте, а вчіть уроки – я по телевізору все бачу». Я сам, як і більшість моїх однокласників, кілька днів вдома вечері до телевізора не підходили, а дехто, навіть показував телевізору зошити з виконаним домашнім завданням. Трохи згодом дійшло, що тодішня техніка ще не здатна на дистанційне навчання. На відміну від сучасної. Саме з її можливостями, останнім часом з перемінним успіхом тривали спроби невеликих гапличків. Проте, початок сучасному гаплику поклав COVID-19, який в основних рис...

Школі - гаплик 2

Перша серія не пройшла не поміченою, а навпаки, викликала ряд питань і зауважень. Тож, щоб детальніше окреслити ситуацію з сучасною школою, пропоную переглянути другу серію, в якій жодних висновків робити не буду. Лише інформація для роздумів, або погляд стороннього. Частенько задумуюсь над тим, чому мене до цих пір цікавить школа? В кінці-кінців, дійшов висновку - це через те, що вона, зараза, свого часу завдала мені таку психологічну травму, яка залишилась на все життя. І це при тому, що я не був серед гірших учнів, скоріше навпаки. А якою ж має бути травма у тих, що не навпаки?  Ранками, за ногу стягуючи мене з ліжка, мати повторювала: «ось виростеш, будеш згадувати шкільні роки, як кращі роки у своєму житті». Ні, не згадую такого, не були вони кращими, хоч убий. Що ж там відбувається у тій школі, що вона так травмує дітей? По суті, нічого складного, передача – прийом інформації між суб’єктами процесу.  І все, більше нічого. Точно так само, як іде передача і прийом радіосиг...

Ковчег у камені

(уривок із хронік Глибокої Цивілізації) Світ нагорі мертвий. Колись, дуже давно, там були океани, дерева, вітер. Там жили істоти, які називали себе людьми. Вони ходили босоніж по траві, сміялися під дощем, дивилися на зірки, не знаючи, що ті — вогні їхньої долі. Але коли Сонце роздулося, поглинуло Меркурій, випалило Венеру і злизало атмосферу Землі, люди вже були готові. Вони спустилися під землю. Ми — їхні нащадки. І ми вже не люди в їхньому сенсі. Ми стали іншими. Глибоко під колишніми континентами лежать Міста-Камені. Кожне — як метелик у коконі. Вони живляться геотермальним теплом, циркулюють воду в замкнених колах, створюють кисень у фотобіореакторах, вирощують їжу в грибних садах. Біолюмінесцентні стіни світять м’яко, наче згадка про Сонце. Ми більше не потребуємо зірок. Інтелект людства зберігається в Хроносховищах — великих архівах пам’яті, де думки і спогади записані в кварцових матрицях. Діти вчаться говорити не словами, а світлом і ритмом — ми розуміємо одне одного глиб...