Перейти до основного вмісту

Про знання

Ми нічого не знаємо, тобто, зовсім нічого. Ні, що у кишені 127 гривень до получки, це нам точно відомо. І що після ночі прийде день, а після зими -  весна, також. Мова про речі трохи складніші.

В дитинстві, такому собі Вові, здається, що він знає все. І третій закон Ньютона, і правопис голосних після шиплячих. А після школи: на столі лежить повістка до слідчого, який звинувачує його у шкоді, якої він нікому не завдавав – просто підставили «друзі»; в кишенях «гуляє вітер»; є три «хвости» в універі; а тут ще подруга телефонує: «Вова, я бєрєменна».

І що тепер, як допоможуть шкільні знання? На біса потрібен третій закон Ньютона, коли він ніколи в житті не знадобиться, як і перші два, до речі?

Звичайно. можна дискутувати, які знання має давати школа, чому більше приділити уваги – голосним після шиплячих, чи запобіганню небажаної вагітності? Що людині головніше – науки, у які йдуть одиниці, чи життєві навички, які потрібні всім без винятку?

Звісно, життєві навички – справа наживна, коли сам не дотумкаєш, то люди підкажуть. Проте, існує цілий ряд питань, які не відомі жодній людині. Починаючи від причин твердіння цементу і закінчуючи будовою Всесвіту.

По суті, ми як черв’яки, що заклопотані своїми справами, риємося у себе в землі, харчуємося, розмножуємося, і раптом, незрозуміло як, опиняємося на поверхні, під променями пекучого сонця.

Після такого катаклізму, між черв’яками які вижили, починаються запеклі дискусії – що це було? Сотні теорій, тисячі здогадок і припущень. Та все марно. Звідки черв’якам знати, що це знайомий уже нам Вова перед риболовлею вирішив їх накопати на приманку?  

Отже, якими б розумними ми не були, яких би успіхів не досягли в царині наук, назавжди залишаться невирішеними питання, яких людство ніколи не зрозуміє і не вирішить. Як черв’як, що раптово опинився на сонці, як Вова, який лише поцілунком зміг зробити подрузі дитину.        

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Школі - гаплик

Не школі в цілому, як структурі з передачі знань з покоління в покоління, а школі зокрема, з її будівлями, опаленням, ремонтами, директором, завучами і педколективом, зі «здайте гроші на штори», «до дошки піде…», «а голову ти не забув?»... Цій школі, точно – гаплик. Як і більшість гапликів, цей гаплик також підкрався непомітно. З появою сучасних засобів комунікації, школа перестає бути єдиним місцем, де відбувається передача знань. Незабутня Катерина Кузьмівна ще у кінці 1960-х попереджала: «вдома не бешкетуйте, а вчіть уроки – я по телевізору все бачу». Я сам, як і більшість моїх однокласників, кілька днів вдома вечері до телевізора не підходили, а дехто, навіть показував телевізору зошити з виконаним домашнім завданням. Трохи згодом дійшло, що тодішня техніка ще не здатна на дистанційне навчання. На відміну від сучасної. Саме з її можливостями, останнім часом з перемінним успіхом тривали спроби невеликих гапличків. Проте, початок сучасному гаплику поклав COVID-19, який в основних рис...

Школі - гаплик 2

Перша серія не пройшла не поміченою, а навпаки, викликала ряд питань і зауважень. Тож, щоб детальніше окреслити ситуацію з сучасною школою, пропоную переглянути другу серію, в якій жодних висновків робити не буду. Лише інформація для роздумів, або погляд стороннього. Частенько задумуюсь над тим, чому мене до цих пір цікавить школа? В кінці-кінців, дійшов висновку - це через те, що вона, зараза, свого часу завдала мені таку психологічну травму, яка залишилась на все життя. І це при тому, що я не був серед гірших учнів, скоріше навпаки. А якою ж має бути травма у тих, що не навпаки?  Ранками, за ногу стягуючи мене з ліжка, мати повторювала: «ось виростеш, будеш згадувати шкільні роки, як кращі роки у своєму житті». Ні, не згадую такого, не були вони кращими, хоч убий. Що ж там відбувається у тій школі, що вона так травмує дітей? По суті, нічого складного, передача – прийом інформації між суб’єктами процесу.  І все, більше нічого. Точно так само, як іде передача і прийом радіосиг...

Ковчег у камені

(уривок із хронік Глибокої Цивілізації) Світ нагорі мертвий. Колись, дуже давно, там були океани, дерева, вітер. Там жили істоти, які називали себе людьми. Вони ходили босоніж по траві, сміялися під дощем, дивилися на зірки, не знаючи, що ті — вогні їхньої долі. Але коли Сонце роздулося, поглинуло Меркурій, випалило Венеру і злизало атмосферу Землі, люди вже були готові. Вони спустилися під землю. Ми — їхні нащадки. І ми вже не люди в їхньому сенсі. Ми стали іншими. Глибоко під колишніми континентами лежать Міста-Камені. Кожне — як метелик у коконі. Вони живляться геотермальним теплом, циркулюють воду в замкнених колах, створюють кисень у фотобіореакторах, вирощують їжу в грибних садах. Біолюмінесцентні стіни світять м’яко, наче згадка про Сонце. Ми більше не потребуємо зірок. Інтелект людства зберігається в Хроносховищах — великих архівах пам’яті, де думки і спогади записані в кварцових матрицях. Діти вчаться говорити не словами, а світлом і ритмом — ми розуміємо одне одного глиб...