Перейти до основного вмісту

Чому ми бідні?



(П'єса в 4-х діях з епілогом)
Дійові особи:
Дід - дід,
Баба - баба,
Валєрік - підприємець,
Чорт - нечиста сила,
Омелян Митрофанович - сільський голова,
Зінаїда - секретар,
Вовк - вовк.

Дія перша.
На сцені величезна купа різного хамличчя. Входить дід з вилами і баба з граблями.
Дід. Куди ж ми цю купу подінемо? Може на компост?
Баба.  Мороки ще з тим компостом. Давай спалимо.
Дід. Так, говорять - шкідливо.
Баба. Нічого не шкідливо. Всі палять, і ми спалимо.
Підпалюють купу. З неї валить дим, заповнює сцену, дід з бабою кашляють, падають.

Дія друга.
Біля контейнеру для сміття сидить Валерік, курить довгу цигарку і чухає потилицю. В повітрі матеріалізується чорт.
Чорт. Чому сумуєш, Валєрік?
Валєрік. Та як же мені не сумувати, коли за вивіз відходів треба платити.
Чорт. А ти не вивозь.
Валєрік. Куди ж я його подіну?
Чорт. А ти його спали.
Валєрік. Як? Це ж шкідливо. Там же етилен, пропілен і пінополіуретан!
Чорт. Ніякої шкоди. На сміттєзвалищі воно буде 300 років розкладатись, а підпалиш - за хвилину нема нічого. І грошей платить не потрібно.
Валєрік. Ладно, убовтав.
Палить сміття у контейнері. З контейнера валить різнокольоровий дим. В диму зникає чорт. Валєрік чхає, кашляє, падає.


Дія третя.
Кабінет сільського голови. За столом - Омелян Митрофанович. Входить Зінаїда. У неї в руках аркуш паперу.
Омелян Митрофанович (невдоволено). Що там ще?
Зінаїда. Лист з району. Пропонують зібрати і вивезти сміття.
Омелян Митрофанович. Зібрати, то ще таке. А вивозити... (чухає потилицю). Краще ми його спалимо. (До Зінаїди) Збирай виконком.

Дія четверта.
На сцені розвалена хата, навколо непролазні хащі. З-за хати виходить вовк.
Вовк. У-у-у-у-у.
Завіса.

Епілог.
Початок 70-х 20 сторіччя. Населення району понад 40 тис. осіб. Районна поліклініка - 5 кабінетів, в райцентрі 1 аптека.
Початок 10-х 21 сторіччя. Населення району менше 30 тис. осіб...

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Школі - гаплик

Не школі в цілому, як структурі з передачі знань з покоління в покоління, а школі зокрема, з її будівлями, опаленням, ремонтами, директором, завучами і педколективом, зі «здайте гроші на штори», «до дошки піде…», «а голову ти не забув?»... Цій школі, точно – гаплик. Як і більшість гапликів, цей гаплик також підкрався непомітно. З появою сучасних засобів комунікації, школа перестає бути єдиним місцем, де відбувається передача знань. Незабутня Катерина Кузьмівна ще у кінці 1960-х попереджала: «вдома не бешкетуйте, а вчіть уроки – я по телевізору все бачу». Я сам, як і більшість моїх однокласників, кілька днів вдома вечері до телевізора не підходили, а дехто, навіть показував телевізору зошити з виконаним домашнім завданням. Трохи згодом дійшло, що тодішня техніка ще не здатна на дистанційне навчання. На відміну від сучасної. Саме з її можливостями, останнім часом з перемінним успіхом тривали спроби невеликих гапличків. Проте, початок сучасному гаплику поклав COVID-19, який в основних рис...

Школі - гаплик 2

Перша серія не пройшла не поміченою, а навпаки, викликала ряд питань і зауважень. Тож, щоб детальніше окреслити ситуацію з сучасною школою, пропоную переглянути другу серію, в якій жодних висновків робити не буду. Лише інформація для роздумів, або погляд стороннього. Частенько задумуюсь над тим, чому мене до цих пір цікавить школа? В кінці-кінців, дійшов висновку - це через те, що вона, зараза, свого часу завдала мені таку психологічну травму, яка залишилась на все життя. І це при тому, що я не був серед гірших учнів, скоріше навпаки. А якою ж має бути травма у тих, що не навпаки?  Ранками, за ногу стягуючи мене з ліжка, мати повторювала: «ось виростеш, будеш згадувати шкільні роки, як кращі роки у своєму житті». Ні, не згадую такого, не були вони кращими, хоч убий. Що ж там відбувається у тій школі, що вона так травмує дітей? По суті, нічого складного, передача – прийом інформації між суб’єктами процесу.  І все, більше нічого. Точно так само, як іде передача і прийом радіосиг...

Ковчег у камені

(уривок із хронік Глибокої Цивілізації) Світ нагорі мертвий. Колись, дуже давно, там були океани, дерева, вітер. Там жили істоти, які називали себе людьми. Вони ходили босоніж по траві, сміялися під дощем, дивилися на зірки, не знаючи, що ті — вогні їхньої долі. Але коли Сонце роздулося, поглинуло Меркурій, випалило Венеру і злизало атмосферу Землі, люди вже були готові. Вони спустилися під землю. Ми — їхні нащадки. І ми вже не люди в їхньому сенсі. Ми стали іншими. Глибоко під колишніми континентами лежать Міста-Камені. Кожне — як метелик у коконі. Вони живляться геотермальним теплом, циркулюють воду в замкнених колах, створюють кисень у фотобіореакторах, вирощують їжу в грибних садах. Біолюмінесцентні стіни світять м’яко, наче згадка про Сонце. Ми більше не потребуємо зірок. Інтелект людства зберігається в Хроносховищах — великих архівах пам’яті, де думки і спогади записані в кварцових матрицях. Діти вчаться говорити не словами, а світлом і ритмом — ми розуміємо одне одного глиб...