Перейти до основного вмісту

Невдалий початок кар'єри

Після закінчення ПТУ, Васі присвоїли третій розряд муляра і направили на роботу до славного БМУ-37. Не можна сказати, що тут лише Васю і чекали, та все ж знайшли йому місце у не менш славній бригаді Степана Іванчука, яка спеціалізувалася на будівництві свинарників, і того року споруджувала один з них у ще більш славному колгоспі імені Будьонного.

У бригаді зустріли Васю доволі стримано, а коли дізналися, що він прийшов "не сам", зрозуміли, що хлопчина метикуватий, і з нього будуть люди. Тож шляхом колективного вживання "не сама", дружно вписали новачка у свій колектив.

З першого дня Вася вразив досвідчених робітників своїми теоретичними знаннями. Насамперед дивовижними словами, на кшталт: "портландцемент", "пергола", "нагель", а ще Вася по зовнішньому вигляду, і на диво досить точно, міг визначити марку цегли. За такі неймовірні прояви знань його і назвали Академік.

З перших днів головним обов'язком Академіка був похід за два кілометри в один кінець до баби Проні по самогонку. А ще виконання різних вказівок по програмі "принеси - подай". Лише через тиждень Васю допустили до основної роботи, і то, довірили  звести невелику перегородку, з чим той доволі впевнено впорався.

Йшли дні за днями, і коли Вася був уже своїм "у доску", крім основного завдання Академіку довірили ще одне - зайти до Сільмагу за цигарками. З честю виконавши його, розраховуючись, поміж інших товарів, Вася запримітив стос невеликих коробочок з написом "Сухий спирт". Такого дива він ще не бачив. У розумінні Академіка, спирт має бути рідким, адже, його можна пити. А цей, виявляється, можна гризти! Чи як? Допитливий Вася купив про всяк випадок одну коробочку, та й попрямував до баби Проні по основному завданню.

Щойно Академік повернувся до ще недобудованого свинарника, а там - скандал. Як виявилось, у конторі бригаді видали не ті креслення, і частину збудованого доведеться руйнувати. Звісно, тут уже не до Васі і його цінного вантажу.

Більше тижня та ще й без вихідних працювала бригада Іванчука над виправленням помилки, аж тут настав довгожданий день получки.

Наступного дня після своєї першої чесно заробленої платні, за давно заведеною традицією, Академік проставлявся. Теж, по традиції, до обіду попрацювали, а потім, як засіли, то відмічали таку знаменну подію майже до кінця зміни.

Як завжди, запаси закінчилися раптово, не задовольнивши у повній мірі потреби колективу. До баби Проні бігти - нема часу. І тут Вася згадав про сухий спирт, який до цього зберігався у його шафі в побутовці, і висунув колективу свою пропозицію - розчинити і випити!

Бригада в цілому не дуже довірливо віднеслася до такої рацпропозиції, але Вася з п'яну настоював на своєму, і у прагненні схилити бригаду на свій бік, зробив фатальну помилку, збрехавши, що вони з хлопцями сто разів уже так робили.

- Ну, що ж, - висловив колективну думку бригадир Степан Іванчук, - давай!

Вася швиденько розтовк молотком таблетки сухого спирту, вкинув їх у каструлю з водою розкалдибенив розчин ложкою, і розлив приблизно порівну у чашки, кружки, стакани своїх колег.

- Академік, ти перший, - скомандував бригадир, понюхавши вміст своєї кружки.

Долаючи не дуже привабливий аромат напою, Вася зробив ковток, а за ним другий, і хоч був добряче випивши, зрозумів, що створений ним напій не виправдав сподівань. Зрозумівши, що зараз його можуть побити за брехню, не відаючи, що робить, Академік зробив на скільки міг задоволений вираз морди обличчя, і підняв догори великий палець лівої руки:

- Воно!

Після чого, бригада, чокнувшись, перехилила у горлянки вміст своїх чашок, кружок, стаканів...

Наступного дня бригада Іванчука у повному складі на роботу не вийшла. А ще через день, у відділі кадрів БМУ-37, Вася, з синяком під оком, написав заяву з проханням перевести його в іншу бригаду.

 

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Школі - гаплик

Не школі в цілому, як структурі з передачі знань з покоління в покоління, а школі зокрема, з її будівлями, опаленням, ремонтами, директором, завучами і педколективом, зі «здайте гроші на штори», «до дошки піде…», «а голову ти не забув?»... Цій школі, точно – гаплик. Як і більшість гапликів, цей гаплик також підкрався непомітно. З появою сучасних засобів комунікації, школа перестає бути єдиним місцем, де відбувається передача знань. Незабутня Катерина Кузьмівна ще у кінці 1960-х попереджала: «вдома не бешкетуйте, а вчіть уроки – я по телевізору все бачу». Я сам, як і більшість моїх однокласників, кілька днів вдома вечері до телевізора не підходили, а дехто, навіть показував телевізору зошити з виконаним домашнім завданням. Трохи згодом дійшло, що тодішня техніка ще не здатна на дистанційне навчання. На відміну від сучасної. Саме з її можливостями, останнім часом з перемінним успіхом тривали спроби невеликих гапличків. Проте, початок сучасному гаплику поклав COVID-19, який в основних рис...

Школі - гаплик 2

Перша серія не пройшла не поміченою, а навпаки, викликала ряд питань і зауважень. Тож, щоб детальніше окреслити ситуацію з сучасною школою, пропоную переглянути другу серію, в якій жодних висновків робити не буду. Лише інформація для роздумів, або погляд стороннього. Частенько задумуюсь над тим, чому мене до цих пір цікавить школа? В кінці-кінців, дійшов висновку - це через те, що вона, зараза, свого часу завдала мені таку психологічну травму, яка залишилась на все життя. І це при тому, що я не був серед гірших учнів, скоріше навпаки. А якою ж має бути травма у тих, що не навпаки?  Ранками, за ногу стягуючи мене з ліжка, мати повторювала: «ось виростеш, будеш згадувати шкільні роки, як кращі роки у своєму житті». Ні, не згадую такого, не були вони кращими, хоч убий. Що ж там відбувається у тій школі, що вона так травмує дітей? По суті, нічого складного, передача – прийом інформації між суб’єктами процесу.  І все, більше нічого. Точно так само, як іде передача і прийом радіосиг...

Ковчег у камені

(уривок із хронік Глибокої Цивілізації) Світ нагорі мертвий. Колись, дуже давно, там були океани, дерева, вітер. Там жили істоти, які називали себе людьми. Вони ходили босоніж по траві, сміялися під дощем, дивилися на зірки, не знаючи, що ті — вогні їхньої долі. Але коли Сонце роздулося, поглинуло Меркурій, випалило Венеру і злизало атмосферу Землі, люди вже були готові. Вони спустилися під землю. Ми — їхні нащадки. І ми вже не люди в їхньому сенсі. Ми стали іншими. Глибоко під колишніми континентами лежать Міста-Камені. Кожне — як метелик у коконі. Вони живляться геотермальним теплом, циркулюють воду в замкнених колах, створюють кисень у фотобіореакторах, вирощують їжу в грибних садах. Біолюмінесцентні стіни світять м’яко, наче згадка про Сонце. Ми більше не потребуємо зірок. Інтелект людства зберігається в Хроносховищах — великих архівах пам’яті, де думки і спогади записані в кварцових матрицях. Діти вчаться говорити не словами, а світлом і ритмом — ми розуміємо одне одного глиб...