Перейти до основного вмісту

Федя і Альберт

Під час навчання, на першому курсі Федя жив у двоюрідної тітки Лізи – батькової сестри. Кімната у комунальній квартирі була одна, але простора. Тітка була вдовою, дітей у неї не було, але був Альберт – білий пухнастий кіт якоїсь рідкісної породи, назву якої сама тітка Ліза уже не пам’ятала.

Федя ночував за шафою на старезному дивані, ночами з якого вилазили клопи і пили Федіну кров. Клопів періодично травили, після чого вони зникали, але згодом з’являлися знову. 

Тітка в цілому була рада, що у неї в кімнаті живе людина, з якою можна поділитися своїми спогадами. Відверто кажучи, до того часу, вона цими спогадами, дістала всіх мешканців квартири, які чули їх уже не один раз. А для Феді вони було невідомі, тож за традиційним вечірнім чаєм тітка години дві набивала йому голову різними неймовірними історіями. 

На відміну від тітки, Альберт з першого ж дня не прийняв Федю. Схоже, своїм котячим інстинктом відчув у ньому суперника, а можливо й ні. Хто їх розбере, тих котів. Неприязнь виражалась у тому, що кіт зовсім ігнорував прибульця, ніби його не існувало. Як не старався Федя налагодити стосунки з котом, нічого у нього з цього не вийшло.  

Тітка Ліза щодня перед вечірнім чаєм рівно годину вигулювала Альберта на повідку, одним і тим самим маршрутом. Після прогулянки, несла кота на руках довжелезним коридором, а зайшовши в кімнату ставила його на заздалегідь заслану біля дверей газету після чого змоченим спиртом ватним тампоном дезинфікувала Альбертові лапи. Дефіцитний в ті пори спирт, зберігався у півлітровій пляшці із темного скла за старим комодом при вході. 

Так вони втрьох, не порушуючи традицій, і прожили до весни. А на початку квітня тітка отримала путівку в санаторій. 

Головним наказом для Феді був догляд за котом. Тітка детально розписала меню, усі разом пройшли маршрутом для прогулянок, навідались на будівельний майданчик, де можна було набрати піску, у який Альберт мав справляти свої котячі потреби.  Неодноразово було наголошено на неодмінній дезинфекції котячих лапок після прогулянок.

Щойно тітка поїхала, як Федя запросив до себе друга Вовку, з яким вони благополучно здолали куплену дорогою пляшку вина, відмітивши таким чином Федіну свободу від тітчиної опіки. 

Альберт прийняв гостя не дуже люб’язно – голосно нявкав і навіть шипів, коли захмелілий Вовка намагався його погладити. Федя всіма доступними йому способами пробував втихомирити Альберта, а коли це не вдалося, вхопив кота за шкірки і викинув з квартири. 

Випитого вина друзям було явно мало, і тут Федя згадав, що за старим комодом при вході стоїть пляшка зі спиртом…

Відчуття тривоги з’явилося у Феді десь у кінці тижня, коли пошуки Альберта не дали жодних результатів. Від невтішних думок відволікала підготовка до сесії. Федя з острахом ждав приїзду тітки, і як він не хотів відтягнути цю подію, але вона врешті решт настала.

- Уявляєш, - заявила переступивши поріг тітка, - біля під’їзду напав на мене якийсь брудний, обдертий кіт, ледь відбилася. А де Альберт?

Наступного дня Федя переїхав жити до друзів у общагу.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Школі - гаплик

Не школі в цілому, як структурі з передачі знань з покоління в покоління, а школі зокрема, з її будівлями, опаленням, ремонтами, директором, завучами і педколективом, зі «здайте гроші на штори», «до дошки піде…», «а голову ти не забув?»... Цій школі, точно – гаплик. Як і більшість гапликів, цей гаплик також підкрався непомітно. З появою сучасних засобів комунікації, школа перестає бути єдиним місцем, де відбувається передача знань. Незабутня Катерина Кузьмівна ще у кінці 1960-х попереджала: «вдома не бешкетуйте, а вчіть уроки – я по телевізору все бачу». Я сам, як і більшість моїх однокласників, кілька днів вдома вечері до телевізора не підходили, а дехто, навіть показував телевізору зошити з виконаним домашнім завданням. Трохи згодом дійшло, що тодішня техніка ще не здатна на дистанційне навчання. На відміну від сучасної. Саме з її можливостями, останнім часом з перемінним успіхом тривали спроби невеликих гапличків. Проте, початок сучасному гаплику поклав COVID-19, який в основних рис...

Школі - гаплик 2

Перша серія не пройшла не поміченою, а навпаки, викликала ряд питань і зауважень. Тож, щоб детальніше окреслити ситуацію з сучасною школою, пропоную переглянути другу серію, в якій жодних висновків робити не буду. Лише інформація для роздумів, або погляд стороннього. Частенько задумуюсь над тим, чому мене до цих пір цікавить школа? В кінці-кінців, дійшов висновку - це через те, що вона, зараза, свого часу завдала мені таку психологічну травму, яка залишилась на все життя. І це при тому, що я не був серед гірших учнів, скоріше навпаки. А якою ж має бути травма у тих, що не навпаки?  Ранками, за ногу стягуючи мене з ліжка, мати повторювала: «ось виростеш, будеш згадувати шкільні роки, як кращі роки у своєму житті». Ні, не згадую такого, не були вони кращими, хоч убий. Що ж там відбувається у тій школі, що вона так травмує дітей? По суті, нічого складного, передача – прийом інформації між суб’єктами процесу.  І все, більше нічого. Точно так само, як іде передача і прийом радіосиг...

Ковчег у камені

(уривок із хронік Глибокої Цивілізації) Світ нагорі мертвий. Колись, дуже давно, там були океани, дерева, вітер. Там жили істоти, які називали себе людьми. Вони ходили босоніж по траві, сміялися під дощем, дивилися на зірки, не знаючи, що ті — вогні їхньої долі. Але коли Сонце роздулося, поглинуло Меркурій, випалило Венеру і злизало атмосферу Землі, люди вже були готові. Вони спустилися під землю. Ми — їхні нащадки. І ми вже не люди в їхньому сенсі. Ми стали іншими. Глибоко під колишніми континентами лежать Міста-Камені. Кожне — як метелик у коконі. Вони живляться геотермальним теплом, циркулюють воду в замкнених колах, створюють кисень у фотобіореакторах, вирощують їжу в грибних садах. Біолюмінесцентні стіни світять м’яко, наче згадка про Сонце. Ми більше не потребуємо зірок. Інтелект людства зберігається в Хроносховищах — великих архівах пам’яті, де думки і спогади записані в кварцових матрицях. Діти вчаться говорити не словами, а світлом і ритмом — ми розуміємо одне одного глиб...