Перейти до основного вмісту

Носівку знають і в Нью-Йорку

В кінці 80-х пощастило з групою радянських студентів побувати в США, в Нью-Йорку. Як потрапив до цієї групи – не питайте, все одно не скажу. 

Приймали нас у Rockefeller University.

В один з вечорів, відбулась неформальна зустріч з місцевою професурою. Ми по-черзі представлялися, коротко розповідаючи, хто звідки, чим займаємось... Всі, крім мене, були з великих міст: Москва, Київ, Одеса. Назву знайомого міста професори  вітали голосним:

-  Oh! Yes, yes!

Що цікаво, судячи з реакції американців, про Ленінград і Свердловськ вони взагалі нічого не чули. Дійшла черга до мене:

- Я з Носівки.

Спочатку тиша, потім один з професорів:

-  Yes! – і щось говорить колегам.

І тоді всі:

- Oh! Yes, yes! – і зааплодували.

Думаю - нічого собі, Носівку вже і в Нью-Йорку знають! І не будь хто, а науковці провідного навчального закладу світу! Аж прикро стало за решту студентів – не аплодували ж більше нікому.

Два тижні я прожив з відчуттям гордості за рідне місто, що його знають так далеко. В останній день нашого перебування в США у читальному залі зіштовхнувся з одним з професорів, що були на вечірці. Той поманив мене рукою до однієї з стійок, дістав з полиці книгу, на синій обкладинці якої жовтими літерами було написано: N. Nosov «Neznayka on the Moon».  

-  Very good! – промовив американець, і  поплескав мене по спині.

І тут я, нарешті, зрозумів у чому справа. Незрозумілим залишилось одне - з ким мене сплутали американські професори, з автором, чи з героєм книги?

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Школі - гаплик

Не школі в цілому, як структурі з передачі знань з покоління в покоління, а школі зокрема, з її будівлями, опаленням, ремонтами, директором, завучами і педколективом, зі «здайте гроші на штори», «до дошки піде…», «а голову ти не забув?»... Цій школі, точно – гаплик. Як і більшість гапликів, цей гаплик також підкрався непомітно. З появою сучасних засобів комунікації, школа перестає бути єдиним місцем, де відбувається передача знань. Незабутня Катерина Кузьмівна ще у кінці 1960-х попереджала: «вдома не бешкетуйте, а вчіть уроки – я по телевізору все бачу». Я сам, як і більшість моїх однокласників, кілька днів вдома вечері до телевізора не підходили, а дехто, навіть показував телевізору зошити з виконаним домашнім завданням. Трохи згодом дійшло, що тодішня техніка ще не здатна на дистанційне навчання. На відміну від сучасної. Саме з її можливостями, останнім часом з перемінним успіхом тривали спроби невеликих гапличків. Проте, початок сучасному гаплику поклав COVID-19, який в основних рис...

Школі - гаплик 2

Перша серія не пройшла не поміченою, а навпаки, викликала ряд питань і зауважень. Тож, щоб детальніше окреслити ситуацію з сучасною школою, пропоную переглянути другу серію, в якій жодних висновків робити не буду. Лише інформація для роздумів, або погляд стороннього. Частенько задумуюсь над тим, чому мене до цих пір цікавить школа? В кінці-кінців, дійшов висновку - це через те, що вона, зараза, свого часу завдала мені таку психологічну травму, яка залишилась на все життя. І це при тому, що я не був серед гірших учнів, скоріше навпаки. А якою ж має бути травма у тих, що не навпаки?  Ранками, за ногу стягуючи мене з ліжка, мати повторювала: «ось виростеш, будеш згадувати шкільні роки, як кращі роки у своєму житті». Ні, не згадую такого, не були вони кращими, хоч убий. Що ж там відбувається у тій школі, що вона так травмує дітей? По суті, нічого складного, передача – прийом інформації між суб’єктами процесу.  І все, більше нічого. Точно так само, як іде передача і прийом радіосиг...

Ковчег у камені

(уривок із хронік Глибокої Цивілізації) Світ нагорі мертвий. Колись, дуже давно, там були океани, дерева, вітер. Там жили істоти, які називали себе людьми. Вони ходили босоніж по траві, сміялися під дощем, дивилися на зірки, не знаючи, що ті — вогні їхньої долі. Але коли Сонце роздулося, поглинуло Меркурій, випалило Венеру і злизало атмосферу Землі, люди вже були готові. Вони спустилися під землю. Ми — їхні нащадки. І ми вже не люди в їхньому сенсі. Ми стали іншими. Глибоко під колишніми континентами лежать Міста-Камені. Кожне — як метелик у коконі. Вони живляться геотермальним теплом, циркулюють воду в замкнених колах, створюють кисень у фотобіореакторах, вирощують їжу в грибних садах. Біолюмінесцентні стіни світять м’яко, наче згадка про Сонце. Ми більше не потребуємо зірок. Інтелект людства зберігається в Хроносховищах — великих архівах пам’яті, де думки і спогади записані в кварцових матрицях. Діти вчаться говорити не словами, а світлом і ритмом — ми розуміємо одне одного глиб...