Перейти до основного вмісту

Манікюр

      
       Повертаючись зі зміни Василь вирішив зайти до кума Миколи. Хоча, після їхніх пригод на Паску, Миколина Катерина й пригрозила, щоб і ноги Василевої в їхній хаті не було, та картопля, яку вже пора осипати, чекати не буде. А у Миколи ж мотоблок, з ним роботи там на годину, не більше. Та й заходити до хати Василь не збирався. Але Микола допустити такого не міг:
- Заходь, Катька на роботі.
Півлітри, яку Микола дістав з загашнику, кумам виявилось мало. (Хто б міг подумати!?) Тож господар залишає гостя перекурити, а сам прямує до магазину. Як на зло, Сільмаг на замку! Коваленчиха, хай їй грець, вже зачинила, хоча до обіду ще півгодини. Тепер доведеться до Гальки, за самогоном, через усе село.     
Тим часом Василь, який курить на лавці під яблунею, спостерігає таку картину: з сусідньої хати виходить струнка, довгонога молодиця в бікіні (!!!), бере сапу і йде на город. Знайомтесь, це Свєтка, вона живе в місті, а тут у неї дача.
Не кожного дня в селі побачиш молодицю в бікіні, і природно, що Василь в такій ситуації  просто не міг залишитися байдужим. Тож поправляє чуб на голові і попихкуючи цигаркою, стежиною між грядками прямує у напрямку Свєтки.
- Вам допомогти? – цікавиться молодик, сподіваючись на продовження діалогу. 
І його сподівання справдилися. Діалог відбувся, правда нетривалий – хвилин десять. Та цього вистачило,  щоб молодиця запросила парубка до хати.
Воно то зрозуміло – діло молоде, проте, не завжди це діло закінчується добром. Ось і цього разу баба Уляна, яка живе через дорогу навпроти, виходить з курника з яйцями у пелені і бачить, як майже гола Свєтка веде парубка до себе в хату. Хоч баба вже й недобачає, але вирахувати, кого саме повела Свєтка, дуже просто – раз з боку Миколиної хати, значить Миколу! А якщо врахувати те, що в цих - городських, звичаї відомо які, стара розуміє, що «діло буде».  
Дійшовши такого висновку, у баби Уляни тут же виникає нестримне бажання поділитись з кимось такою важливою новиною. Тільки вийшла на вулицю, аж тут якраз Катерина йде на обід.
- Катько! А ти знаєш де щас твій Микола?..
Катерина, зрозумівши ситуацію, прямує до Свєтки у двір, і відразу - до вікна, через яке бачить, що припущення баби Уляни є вірним! Правда, розгледіти хто саме знаходиться в процесі не вдається, але що процес пішов – то точно. Помітивши поряд шматок цеглини, розлючена жінка жбурляє його у вікно і прямує городом до своєї хати, складаючи в голові план помсти.
Тим часом, Микола, який, як ми знаємо, в згаданому процесі участі не приймав, прийшов додому з пляшкою самогону, і нарізає сало, готуючи закуску.
За цим заняттям й застає чоловіка розлючена Катерина. Мозок жінки, в якому визрівав план помсти, не відразу реагує на ситуацію, яка докорінно змінилася. Через те, що організм спрямовує весь запас енергії на роботу мозку,  Катерина заклякла в дверях з розкритим ротом.
Микола витлумачив цю пантоміму по своєму:
- Ми не пили… кум по ділу… картоплю осипати…
Проте, мозок Катерини ще не повністю ввімкнув зовнішні подразники, тож Микола міг говорити, що завгодно. Наприклад, що збирається своїм мотоблоком осипати картоплю не куму Василю а ЇЇ Величності Королеві Великої Британії Єлизаветі II, за що ЇЇ Величність  Єлизавета II надіслала Миколі аванс у вигляді саме оцієї пляшки самогону.
Нарешті, Катерина приходить до тями, і видає наказ:
- Так, завтра підеш і вставиш Свєтці.
Тепер настала черга включатися на повну потужність Миколиному мозку. Здається, так інтенсивно він ще ніколи не працював. Що ж це робиться? Щоб рідна жінка сама штовхала чоловіка на зраду? Якби Микола в той же момент не сів, то точно б упав.
Катерина, поступово відійшовши від тяжких роздумів, дивлячись на реакцію чоловіка зрозуміла, що зморозила щось не те і повторила:
- Шибку вставиш Свєтці. Бо я там ненароком…
І тут, не давши Катерині договорити, до хати заскакує Василь:
- Там якесь падло вашій сусідці вікно розбило! Я погнався, але хіба доженеш…
- Невідомо хто? – уточнила Катерина.
- Мабуть дітвора…
- Ну, куме, проходь, я закусити приготую – мовила господиня, і зникла на кухні.
- Що це з нею? – після скандалу на Паску, не повірив у те, що відбувається Василь.
Микола лише знизав плечима.
Потім, Катерина пішла на роботу, а Микола з Василем покінчивши з самогоном, зайнялися склінням Свєтчиного вікна. Потім Катерина повернулася з роботи і Свєтка накрила стола в саду. Вчотирьох замочили засклену шибку, невідомо вкотре заспівали Черемшину, та як стемніло й розійшлися.
Хепі-енд, подумає читач. Якби не так! Який хепі-енд може бути у наш час? Ви що, забули про бабу Уляну?
Вона ж бачила, хто розбив шибку, про що й розповіла, додавши кілька подробиць від себе, бабам на другий день о восьмій ранку біля Сільмагу, де ті чекають на машину зі свіжим хлібом:
-  Чули, Микола покинув свою і пішов жить до Свєтки. А Катерина вчора побила їй всі вікна!
Все?
Ні, ще не все! Адже уважний читач спитає, а як же манікюр, що винесений у заголовок? Що це видумав автор?
Та, автор нічого не видумував. Це все баба Уляна, яка на запитання баби Соньки там, біля Сільмагу:
- І шо він знайшов у тій Свєтці? Кожа да кості!
Відповіла:
- А манікур! Ото своїм манікуром вона Миколу й заманила!    


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Школі - гаплик

Не школі в цілому, як структурі з передачі знань з покоління в покоління, а школі зокрема, з її будівлями, опаленням, ремонтами, директором, завучами і педколективом, зі «здайте гроші на штори», «до дошки піде…», «а голову ти не забув?»... Цій школі, точно – гаплик. Як і більшість гапликів, цей гаплик також підкрався непомітно. З появою сучасних засобів комунікації, школа перестає бути єдиним місцем, де відбувається передача знань. Незабутня Катерина Кузьмівна ще у кінці 1960-х попереджала: «вдома не бешкетуйте, а вчіть уроки – я по телевізору все бачу». Я сам, як і більшість моїх однокласників, кілька днів вдома вечері до телевізора не підходили, а дехто, навіть показував телевізору зошити з виконаним домашнім завданням. Трохи згодом дійшло, що тодішня техніка ще не здатна на дистанційне навчання. На відміну від сучасної. Саме з її можливостями, останнім часом з перемінним успіхом тривали спроби невеликих гапличків. Проте, початок сучасному гаплику поклав COVID-19, який в основних рис...

Школі - гаплик 2

Перша серія не пройшла не поміченою, а навпаки, викликала ряд питань і зауважень. Тож, щоб детальніше окреслити ситуацію з сучасною школою, пропоную переглянути другу серію, в якій жодних висновків робити не буду. Лише інформація для роздумів, або погляд стороннього. Частенько задумуюсь над тим, чому мене до цих пір цікавить школа? В кінці-кінців, дійшов висновку - це через те, що вона, зараза, свого часу завдала мені таку психологічну травму, яка залишилась на все життя. І це при тому, що я не був серед гірших учнів, скоріше навпаки. А якою ж має бути травма у тих, що не навпаки?  Ранками, за ногу стягуючи мене з ліжка, мати повторювала: «ось виростеш, будеш згадувати шкільні роки, як кращі роки у своєму житті». Ні, не згадую такого, не були вони кращими, хоч убий. Що ж там відбувається у тій школі, що вона так травмує дітей? По суті, нічого складного, передача – прийом інформації між суб’єктами процесу.  І все, більше нічого. Точно так само, як іде передача і прийом радіосиг...

Ковчег у камені

(уривок із хронік Глибокої Цивілізації) Світ нагорі мертвий. Колись, дуже давно, там були океани, дерева, вітер. Там жили істоти, які називали себе людьми. Вони ходили босоніж по траві, сміялися під дощем, дивилися на зірки, не знаючи, що ті — вогні їхньої долі. Але коли Сонце роздулося, поглинуло Меркурій, випалило Венеру і злизало атмосферу Землі, люди вже були готові. Вони спустилися під землю. Ми — їхні нащадки. І ми вже не люди в їхньому сенсі. Ми стали іншими. Глибоко під колишніми континентами лежать Міста-Камені. Кожне — як метелик у коконі. Вони живляться геотермальним теплом, циркулюють воду в замкнених колах, створюють кисень у фотобіореакторах, вирощують їжу в грибних садах. Біолюмінесцентні стіни світять м’яко, наче згадка про Сонце. Ми більше не потребуємо зірок. Інтелект людства зберігається в Хроносховищах — великих архівах пам’яті, де думки і спогади записані в кварцових матрицях. Діти вчаться говорити не словами, а світлом і ритмом — ми розуміємо одне одного глиб...