Перейти до основного вмісту

Жили-були дід та баба…



Ні, це не про курочку Рябу і не казка, а реальна історія, яка сталася в Носівці років 20 тому. А почалося все того дня, коли баба принесла з базару коробку з двома десятками маленьких пухнастих гусенят.
Гусенята швидко зростали, змінили пух на перо і теплого червневого ранку погнала їх баба на річку. А коли повернулася до двору, біля воріт побачила самотнє гусеня, яке сиділо і скубло траву. Оглянувши, зрозуміла, чому воно відстало від компанії – у гусеняти викривлені лапки, ластами всередину. З причини обмеження в пересуванні гусеня, як зараз кажуть, з обмеженими фізичними можливостями, вибрало за компанію не своїх братів і сестер, а діда з бабою.
Зважаючи на стан гусеняти баба й дід приділяли йому більше уваги, ніж решті здорових гусенят, навіть дали йому ім’я – Ґоґа.
Разом з бабою Ґоґа розвішував білизну після прання, готував поїсти курям і гусям, порався на городі, а з дідом вештався по двору у різних справах, перекурював на лавці під грушею, а особливо любив розмовляти з дідом. Сторонньому спостерігачеві могло здатися, що вони розуміють одне одного, хоча дід ділився з Ґоґою своїми проблемами людською мовою, а Ґоґа у відповідь – своєю, гусячою. А голосом Ґоґа володів доволі гучним, ним, як сигналізацією, сповіщав, коли хтось сторонній заглядав до двору. І собаки не потрібно.
Настала осінь, прийшла пора різати гусей. Поступово всіх порізали, а Ґоґу залишили. Звикли до нього, він уже, як член сім’ї.
Влаштували кубельце з сіна для Ґоґи в курнику, де він і перезимував. А одного весняного дня схвильована баба забігла до хати:
- Діду, уявляєш, Ґоґа яєчко зніс!
І хоча Ґоґа виявилася не хлопчиком, а дівчинкою, дід з бабою продовжували називати її Ґоґою, і прожили втрьох в мирі і злагоді ще не один рік.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Школі - гаплик

Не школі в цілому, як структурі з передачі знань з покоління в покоління, а школі зокрема, з її будівлями, опаленням, ремонтами, директором, завучами і педколективом, зі «здайте гроші на штори», «до дошки піде…», «а голову ти не забув?»... Цій школі, точно – гаплик. Як і більшість гапликів, цей гаплик також підкрався непомітно. З появою сучасних засобів комунікації, школа перестає бути єдиним місцем, де відбувається передача знань. Незабутня Катерина Кузьмівна ще у кінці 1960-х попереджала: «вдома не бешкетуйте, а вчіть уроки – я по телевізору все бачу». Я сам, як і більшість моїх однокласників, кілька днів вдома вечері до телевізора не підходили, а дехто, навіть показував телевізору зошити з виконаним домашнім завданням. Трохи згодом дійшло, що тодішня техніка ще не здатна на дистанційне навчання. На відміну від сучасної. Саме з її можливостями, останнім часом з перемінним успіхом тривали спроби невеликих гапличків. Проте, початок сучасному гаплику поклав COVID-19, який в основних рис...

Школі - гаплик 2

Перша серія не пройшла не поміченою, а навпаки, викликала ряд питань і зауважень. Тож, щоб детальніше окреслити ситуацію з сучасною школою, пропоную переглянути другу серію, в якій жодних висновків робити не буду. Лише інформація для роздумів, або погляд стороннього. Частенько задумуюсь над тим, чому мене до цих пір цікавить школа? В кінці-кінців, дійшов висновку - це через те, що вона, зараза, свого часу завдала мені таку психологічну травму, яка залишилась на все життя. І це при тому, що я не був серед гірших учнів, скоріше навпаки. А якою ж має бути травма у тих, що не навпаки?  Ранками, за ногу стягуючи мене з ліжка, мати повторювала: «ось виростеш, будеш згадувати шкільні роки, як кращі роки у своєму житті». Ні, не згадую такого, не були вони кращими, хоч убий. Що ж там відбувається у тій школі, що вона так травмує дітей? По суті, нічого складного, передача – прийом інформації між суб’єктами процесу.  І все, більше нічого. Точно так само, як іде передача і прийом радіосиг...

Ковчег у камені

(уривок із хронік Глибокої Цивілізації) Світ нагорі мертвий. Колись, дуже давно, там були океани, дерева, вітер. Там жили істоти, які називали себе людьми. Вони ходили босоніж по траві, сміялися під дощем, дивилися на зірки, не знаючи, що ті — вогні їхньої долі. Але коли Сонце роздулося, поглинуло Меркурій, випалило Венеру і злизало атмосферу Землі, люди вже були готові. Вони спустилися під землю. Ми — їхні нащадки. І ми вже не люди в їхньому сенсі. Ми стали іншими. Глибоко під колишніми континентами лежать Міста-Камені. Кожне — як метелик у коконі. Вони живляться геотермальним теплом, циркулюють воду в замкнених колах, створюють кисень у фотобіореакторах, вирощують їжу в грибних садах. Біолюмінесцентні стіни світять м’яко, наче згадка про Сонце. Ми більше не потребуємо зірок. Інтелект людства зберігається в Хроносховищах — великих архівах пам’яті, де думки і спогади записані в кварцових матрицях. Діти вчаться говорити не словами, а світлом і ритмом — ми розуміємо одне одного глиб...