Перейти до основного вмісту

Пріська і Грицько



Дзвонить телефон. Пріська бере слухавку:
- Альо.
- Прісько, це я, Параска.
-Чого тобі?
- Включай бігом тєлєвізор, там твого Грицька показують.
Пріська вмикає телевізор. Дійсно, на екрані кореспондент тиче Грицьку до рота мікрофон. На задньому плані пасеться корова.
Кореспондент: То ви маєте корову і, мабуть, не одну?
Грицько: Ага.
Кореспондент: І вам місцева влада не дозволяє їх випасати на цьому лугу?
Грицько: Ага.
Кореспондент: Тому, ви написали колективну скаргу, адже виробництво молока є важливою державною справою?
Грицько: Ага.
У сінях затарабоніло пусте відро. До хати входить Грицько. У Пріськи очі робляться квадратними. Вона христиться:
- Грицько, це ти?
- А хто ж?
- Дак, тебе ж тєлєвізор на лугу показує!
- Тю, дурна. То ж запісь.
- А-а-а, запісь. А я думала, то ти. І Параска каже - Грицько, а воно - запісь. Ну, людина зовсім без понятія.
Пріська на хвильку задумується:
- Та й корови у нас нема…
*  *  *

Грицько лежить на дивані, дивиться телевізор. До кімнати входить Пріська. На ній сіра куфайка і зелена спідниця.
- Грицько, як тобі? – задирає спідницю вище колін, відкриваючи всю картину. На ній супер модні чобітки на височенних тонких підборах з ланцюжками, заклепками, до половини застібнуті на товстих литках.
Грицько падає з дивану. За хвилину, прийшовши до тями питає:
- Шо це?
- Сапожкі купила. Правда красіві?
- Які красіві!? Вони ж на тебе не налазять!
- Ну і шо, я з дівчатами вже договорилась, вони отут вставку ушиють, буде то шо нада.
- А каблукі? Ти ж на них упадеш і вони у землю вгрузатимуть.
- Да, ну ти мені їх трошки одпиляй, і набий залізячки, як ото у тракторі я бачила.
Грицько хапається за голову:
- А цепочкі з закльопками куди? Ти ж уже не дівка!
- Так, їх можна знять.
- Прісько, якшо вшить, отпилять і знять, це ж будуть зовсім другі сапожкі. Нашо ж ти їх купляла?
- А! Шо ти понімаєш у женській моді. Того, шо по-на-ра-ви-лись!

*  *  *
Грицько прийшов на обід. Пріська накриває на стіл.
- Шо нового на роботі, - питає.
- У Петра колесо одпало.
- Ну і слава Богу. А то із колесом якось не удобно.
- Да не у Петра, а у Петрового трактора. А у тебе шо нового?
- Пошли сьогодні з Параскою у магазін. Вона й каже, ой, таке добре пірожне, ось возьми. Я здуру взяла аж десять штук. Пришла додому, попробувала – таке гідке, таке гідке, шо гідшого скільки живу не їла. Чи Параска не понімає, чи мо спеціально.
Петро закінчує обідати.
- Ану ж дай попробувать того пірожного.
- Дак нема.
- А де?
- Зїла.   
*  *  *
Грицько сидить біля комп’ютера і тицяє одним пальцем у клавіатуру. Пріська дивиться за цими діями:
- Шо ти ото клацаєш весь вечор?
- Шукаю запчасті до трактора.
- Тю! Чи ти не здурів? Яка ж запчасть улізе в отой ящик?
- Це ти «тю». Я шукаю не у комп’ютері, а у Інтернеті.
- І шо, у тому Інтернеті є запчасті?
- Тут все шо хоч є. Можна все побачить, все узнать.
Пріська якийсь час переварює отриману інформацію.
- Ану подивись, яке падло на тій неділі у нас із двору украло сенійку?   


*  *  *
Грицько заходить до хати:
- Прісько, налий чарку, шось у животі крутить.
- Ще б не крутило. П’єш шо попало.
- Шо ж це я пю?
- Так я ж казала, шо то рідке мило, а ти – «кисіль-кисіль».

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Школі - гаплик

Не школі в цілому, як структурі з передачі знань з покоління в покоління, а школі зокрема, з її будівлями, опаленням, ремонтами, директором, завучами і педколективом, зі «здайте гроші на штори», «до дошки піде…», «а голову ти не забув?»... Цій школі, точно – гаплик. Як і більшість гапликів, цей гаплик також підкрався непомітно. З появою сучасних засобів комунікації, школа перестає бути єдиним місцем, де відбувається передача знань. Незабутня Катерина Кузьмівна ще у кінці 1960-х попереджала: «вдома не бешкетуйте, а вчіть уроки – я по телевізору все бачу». Я сам, як і більшість моїх однокласників, кілька днів вдома вечері до телевізора не підходили, а дехто, навіть показував телевізору зошити з виконаним домашнім завданням. Трохи згодом дійшло, що тодішня техніка ще не здатна на дистанційне навчання. На відміну від сучасної. Саме з її можливостями, останнім часом з перемінним успіхом тривали спроби невеликих гапличків. Проте, початок сучасному гаплику поклав COVID-19, який в основних рис

Приборкання людини

Хтось має сумнів, що людина - дитя природи? Питання риторичне. Природа створила людину, у ній людина жила, еволюціонувала, поки їй не набрид природний бардак, і вона вирішила створити свій. Не так щоб ні з того, ні з сього, просто всі передумови для цього настали. І тут почалося. Адже, як не крути, нові порядки давалися не легко по дуже простій причині - перефразувавши стару істину: можна вивести людину з природи, а природу з людини - ніколи. Яку задачу ставила природа перед людиною? Та, точно таку, як і перед кожною живою істотою - розмножатися. І все! А що ж хотіла людина сама від себе і свого оточення, покинувши "батьківську хату"? Не будемо заглиблюватися у сиву давнину, все одно про неї нам нічого не відомо. Одне можна сказати точно - людина намагалася створити для себе комфортне середовище. Процес досягнення цієї мети втілився у Декалозі - десятьох заповідях Божих. Відчуваєте різницю - у природи була лише одна заповідь, а у суспільства - десять! Маючи згадані заповіді,

Шуба в рибі

Як тільки не називають популярну нині страву: «Оселедець в шубі», «Оселедець під шубою»; або, без конкретики - «Риба в шубі», «Риба під шубою»; або просто - «Шуба».  Пам'ятаю, на початку її популярності у наших краях, на якомусь застіллі, зачерпнув ложкою з тарілки незвичну страву - впіймалась лише «шуба», а сама риба залишилася на дні, яку слідом підхопив сусід по столу. В підсумку задовольнилися: один - шубою, інший - рибою, так і не оцінивши старання господині. Саме тоді подумалось: на біса всі складові викладати шарами, адже зайшовши в організм, вони там все одно перемішаються? А скільки часу витрачається на таке шарування? Чи не простіше всі інгредієнти перемішати, як у звичайному салаті? Втрачається естетичний вигляд? Ну і що, вам на страву дивитися чи їсти її? Скажете: гарну на вигляд страву і їсти приємно? А я вам відповім -  якщо страва смачна їстимуть незалежно від її вигляду.  Візьмемо для прикладу «Олів'є». Ніхто ж не викладає його шарами - «Ковбасою під шубою». Нав