Перейти до основного вмісту

Ключ



(міні роман)
Пролог
Писати роман - непроста штука. В основному тому, що це займе дуже багато часу. Зрештою – сюжет, герої, інтриги – проблем нема, а щодо часу… Шкода його витрачати, знаючи, що роман, в даному випадку, прочитає лише його автор. Тому, напишу міні роман, в якому, крім розміру, решта - як у звичайному романі. Отже, поїхали.
Глава перша, вона ж і остання.
Купили ми хатину в селі. Хоч і стареньку, але в досить пристойному стані. З кінця весни почали навідуватись майже кожен вихідний. А теща, хоч і «гарадская», просиділа на дачі безвиїзно з травня по жовтень.
З настанням осені постало питання, як зберегти дачу на зиму від крадіїв? З вікнами вирішилось доволі просто – на них були ставні, шпуги яких кріпились з середини. З дверима виглядало трохи гірше, вони замикались на примітивний засув з зубцями, який рухався за допомогою так званого ключа – залізяки ледь не півметра довжиною з кільцем на одному кінці і плоскою пластиною на заклепці на іншому.
Вважаючи такий пристрій не дуже надійним, забили ми у лутку та двері по петлі, і почепили «амбарний» замок, вагою з кілограм, та механізмом з супер-пупер секретом.
Тієї осені ми й не підозрювали, що бачимо цей замок востаннє. Та злодії в хату не влізли – двері тримались на старому примітивному засуві.
Непомітно промайнуло чергове літо, і наприкінці його знову настав час подумати про надійний захист дверей. Цього разу ми придбали накладний замок «не китайського» виробництва з броньованою втулкою і нереально низькою ймовірністю підбору ключа. Встановивши це диво техніки, ми спокійно відправились зимувати в місто.
При поверненні весною, нас чекала невтішна картина. Броньована втулка валялась на крильці, а модерний замок був відімкнутий. Двері, як і минулого року, тримав старий засув.
В романах, зазвичай, на обходиться без сюжетної лінії, пов'язаної з коханням. От і в нашому романі така лінія з'являється. Тієї весни ми дуже полюбили старий, на перший погляд, не дуже надійний засув на дверях з його півметровим ключем.
Що саме цікаве, обидві зими, коли злодії намагалися вдертися до хати, цей незграбний ключ лежав над дверима, на поличці перед віконцем. Протягни руку, і дістанеш.
Епілог
Говорять: «журавлі летять ключем». Сучасна молодь зовсім не розуміє, про якого саме ключа йдеться. А ось, про такого, про героя нашого роману.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Школі - гаплик

Не школі в цілому, як структурі з передачі знань з покоління в покоління, а школі зокрема, з її будівлями, опаленням, ремонтами, директором, завучами і педколективом, зі «здайте гроші на штори», «до дошки піде…», «а голову ти не забув?»... Цій школі, точно – гаплик. Як і більшість гапликів, цей гаплик також підкрався непомітно. З появою сучасних засобів комунікації, школа перестає бути єдиним місцем, де відбувається передача знань. Незабутня Катерина Кузьмівна ще у кінці 1960-х попереджала: «вдома не бешкетуйте, а вчіть уроки – я по телевізору все бачу». Я сам, як і більшість моїх однокласників, кілька днів вдома вечері до телевізора не підходили, а дехто, навіть показував телевізору зошити з виконаним домашнім завданням. Трохи згодом дійшло, що тодішня техніка ще не здатна на дистанційне навчання. На відміну від сучасної. Саме з її можливостями, останнім часом з перемінним успіхом тривали спроби невеликих гапличків. Проте, початок сучасному гаплику поклав COVID-19, який в основних рис...

Школі - гаплик 2

Перша серія не пройшла не поміченою, а навпаки, викликала ряд питань і зауважень. Тож, щоб детальніше окреслити ситуацію з сучасною школою, пропоную переглянути другу серію, в якій жодних висновків робити не буду. Лише інформація для роздумів, або погляд стороннього. Частенько задумуюсь над тим, чому мене до цих пір цікавить школа? В кінці-кінців, дійшов висновку - це через те, що вона, зараза, свого часу завдала мені таку психологічну травму, яка залишилась на все життя. І це при тому, що я не був серед гірших учнів, скоріше навпаки. А якою ж має бути травма у тих, що не навпаки?  Ранками, за ногу стягуючи мене з ліжка, мати повторювала: «ось виростеш, будеш згадувати шкільні роки, як кращі роки у своєму житті». Ні, не згадую такого, не були вони кращими, хоч убий. Що ж там відбувається у тій школі, що вона так травмує дітей? По суті, нічого складного, передача – прийом інформації між суб’єктами процесу.  І все, більше нічого. Точно так само, як іде передача і прийом радіосиг...

Ковчег у камені

(уривок із хронік Глибокої Цивілізації) Світ нагорі мертвий. Колись, дуже давно, там були океани, дерева, вітер. Там жили істоти, які називали себе людьми. Вони ходили босоніж по траві, сміялися під дощем, дивилися на зірки, не знаючи, що ті — вогні їхньої долі. Але коли Сонце роздулося, поглинуло Меркурій, випалило Венеру і злизало атмосферу Землі, люди вже були готові. Вони спустилися під землю. Ми — їхні нащадки. І ми вже не люди в їхньому сенсі. Ми стали іншими. Глибоко під колишніми континентами лежать Міста-Камені. Кожне — як метелик у коконі. Вони живляться геотермальним теплом, циркулюють воду в замкнених колах, створюють кисень у фотобіореакторах, вирощують їжу в грибних садах. Біолюмінесцентні стіни світять м’яко, наче згадка про Сонце. Ми більше не потребуємо зірок. Інтелект людства зберігається в Хроносховищах — великих архівах пам’яті, де думки і спогади записані в кварцових матрицях. Діти вчаться говорити не словами, а світлом і ритмом — ми розуміємо одне одного глиб...